Google AdWords dla organizacji pozarządowych
Dzięki Google Ad Grants organizacje, które spełniają określone kryteria mogą otrzymać miesięcznie 10 000 USD na reklamy w AdWords i tym samym promować swoją działalność za pomocą reklam wyświetlanych na górze wyników wyszukiwania Google.
Potencjalny roczny budżet na reklamę w Googlu dla NGO wynosi więc 120 000 USD. Korzystając z tych pieniędzy organizacje non-profit mogą zdobyć darczyńców, znaleźć wolontariuszy, jak również dotrzeć do swoich odbiorców. Wydaje się to zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe? Ale tak właśnie jest i wiele organizacji non-profit już z tego programu korzysta.
Czym jest program Google AdWords Grants?
Organizacje, które spełniają odpowiednie kryteria, mogą otrzymać od Google 10 000 USD miesięcznie na darmową reklamę w AdWords. Istnieją jednak pewne błędne przekonania związane z tym programem, które warto sprostować:
- Kwota dotacji wynosi 10 000 USD miesięcznie, nie rocznie (rocznie jest to kwota w wysokości 120 000 USD);
- Dotacja nie ma określonego terminu, po upłynięciu którego się kończy;
- Organizacja otrzymuje kredyt względem AdWords, a nie 10 000 USD w gotówce.
Jak to działa?
Google AdWords opiera swoją reklamę na słowach kluczowych oraz płatności za kliknięcie (PPC):
Reklama oparta na słowach kluczowych to reklama, która jest powiązana z pewnymi słowami kluczowymi określonymi przez reklamodawcę (w tym przypadku Ciebie) tak, aby podczas wyszukiwania, gdy słowa wpisywane do wyszukiwarki przez użytkownika będą zgodne z określonym słowem lub frazą, wyświetliła się Twoja reklama.
Płatność za kliknięcie (PPC) to model reklamowy, w którym płacisz usługodawcy (w tym przypadku Google) określoną kwotę. jeżeli osoba korzystająca z wyszukiwarki kliknie w Twoją reklamę.
Czemu warto z tego skorzystać?
Każda organizacja, która spełnia określone kryteria, powinna skorzystać z tej usługi, ponieważ większość osób informacji poszukuje właśnie w internecie (np. 75% darczyńców informacji szuka korzystając z narzędzi internetowych). Korzystając z Google AdGrants i reklam Google AdWords możesz w prosty i przystępny sposób dotrzeć do innych – codziennie Google odnotowuje 3 miliardy zapytań i 300 milionów kliknięć w reklamy AdWords!
Kiedy można skorzystać z Google AdWords Grants?
Choć możliwych sposobów na wykorzystanie tego programu jest wiele, należy pamiętać, że konieczne jest posiadanie sprawnej strony internetowej. Korzystając z tej usługi możesz przekierować innych na docelową stronę internetową (może to być zarówno strona główna Twojej organizacji, jak i konkretna jej podstrona). Niezależnie od tego, dokąd chcesz przekierować odwiedzających, ważne jest, aby mogli oni w błyskawiczny sposób odnaleźć kluczowe informacje.
Zazwyczaj organizacje non-profit wykorzystują Google AdWords do:
- zwiększenia świadomości;
- zebrania środków finansowych;
- zwiększenia listy mailingowej;
- zwiększenia liczby uczestników wydarzeń;
- sprzedaży dóbr lub świadczenia usług.
Jak się o to ubiegać?
- Zarejestruj się na stronie Google dla Organizacji Non-profit (G4NP).
- Po zakwalifikowaniu do G4NP stwórz konto AdWords.
- Gdy będziesz miał już konto AdWrods, zapisz się do programu AdGrants.
- Zanim Twoje konto AdGrants zostanie uaktywnione, Google zweryfikuje, czy wszystko odpowiednio przygotowałeś, czy przestrzegasz zasad programu, i czy ogólnie rzecz biorąc wiesz, co robisz (aby upewnić się, że konto nie zostało utworzone jako spam).
O czym należy pamiętać?
Podstawowym warunkiem jest spełnianie kryteriów programu G4NP oraz posiadanie strony internetowej.
Aby pozostać w programie należy stale przestrzegać warunków określonych przez Google (w przeciwnym razie Google może wykluczyć organizację z programu):
- Aktywnie zarządzać swoim kontem, tj. co najmniej raz na 90 dni wprowadzić pewne zmiany;
- Simon poleca częstsze wprowadzanie zmian (idealnym wyjściem byłoby robienie tego co miesiąc).
- Program jest połączony tylko z tą domenę, z której się zarejestrowałeś;
- W przypadku sprzedaży produktów/świadczenia usług 100% przychodów musi zostać przeznaczone na rzecz organizacji. Nie dopuszcza się marketingu połączonego, gdzie część zysków zostaje przekazana innej spółce.
- Nie należy reklamować produktów finansowych (np. kredytów hipotecznych lub kart kredytowych), lub też ubiegać się o dotację na samochody/łodzie/nieruchomości;
- Reklam AdSense nie można wykorzystać na swojej stronie
- Google AdSense to darmowa usługa, która umożliwia wydawcy strony internetowej zarabianie pieniędzy poprzez umieszczanie na swoich stronach odpowiednio dopasowane reklamy Google.
Więcej informacji na stronie: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2002258.html